مردم اندرحسرت فهم درست...

مردم اندرحسرت فهم درست...

شعیب عقرقوفى گوید:

بامام صادق (ع) عرض کردم:

شنیدم از کسى که از ابى ذرّ روایت مى‏کرد که او مى‏گفت:

 سه چیز است که مردم آنها را دشمن دارند و من دوست مى‏دارم:

مرگ را دوست دارم،

 و فقر را دوست دارم،

 و بلا و گرفتارى را دوست دارم.

حضرت فرمود:

این مطلب آن طور نیست که وى (راوى) فهمیده است،

 منظور او از اینکه مرگ را دوست مى‏دارم اینست که

مرگ در اطاعت خدا نزد من از زندگى در معصیت خدا محبوبتر است،

 و بلا در طاعت خدا نزد من از سلامتى در معصیت خدا محبوبتر است،

و فقر در طاعت خدا نزد من از ثروت در معصیت‏ خدا محبوبتر مى‏باشد.

منبع: مفید، محمد بن محمد، الأمالی (للمفید) / ترجمه استاد ولى ؛ متن ؛ ص209-210

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات