مشاهیری که درسال 2014 مسلمان شدند

مشاهیری که درسال 2014 مسلمان شدند

۱- امکا ازه‌اوگو (Emeka Ezeugo) فوتبالسیت نیجریه‌ای (جنوری ۲۰۱۴)
Emeka Ezeugo Islam

«امکا ازه‌اوگو» فوتبالسیت مشهور نیجریه‌ای پس از مطالعه زندگی پیامبر اسلام به این دین (اسلام) تشرف یافت.

وی پس از انتشار این خبر به خبرنگاران گفت: “من همیشه آدم کنجکاوی بوده‌ام و در مورد ادیان مختلف مطالعه کرده‌ام. در این میان زندگی حضرت محمد (ص) بر من تأثیر عمیقی گذاشت. وی  همچنین نام خود را به «مصطفی محمد» تغییر داده و می گوید خانواده اش با نظر او مخالفتی نداشته‌اند و دوستان بنگلادشی‌اش در این راه به او کمک کرده‌اند.

۲- جنیفر گراوت (Jennifer Grout) آوازخوان آمریکایی (جنوری ۲۰۱۴)
جنیفر که مدتی برای تحصیل در کشور مراکش اقامت گزیده بود، به اسلام مشرف شد. این خواننده آمریکایی که به خاطر موسیقی خاص خود و خواندن شعرهای عربی بدون دانستن این زبان، معروف شده است، در جریان اقامت در کشور مراکش برای تحصیل در رشته عربی، به اسلام مشرف شد.

فیلمی از ادای شهادتین این خواننده ۲۳ ساله آمریکایی نیز در یوتیوب منتشر شده است.
در این فیلم جنیفر که اصالتاً اهل شهر بوستون آمریکا است، به قرائت آیاتی از سوره حمد نیز می‌پردازد.

۳- اسکندر (Iskander) پسر آرنود فاندور هلندی (فبروری ۲۰۱۴)

Iskander van Doorn Islam

پسر بزرگ آرنود فاندور (Arnoud van Doorn) عضو اسبق حزب آزادی هلند (قوی ترین حزب ضد اسلامی) که خودش در ۲۰۱۲ مسلمان شده بود، نیز مسلمان شد.

«اسکندر امین دی وری» (Iskander Amien De Vrie) پسر آرنود فاندور یکی از ده‌ها فردی است که در جریان نشست‌های همایش بین‌المللی صلح دبی که بتاریخ ۱۷-۱۹ اپریل ۲۰۱۴ برگزار شده بود، به اسلام گرویده است.

بیشتر بخوانید…

۴- یووان شانکار راجا (Yuvan Shankar Raja) موسیقی دان هندی (فبروری ۲۰۱۴)

Yuvan Shankar Raja Islam

یووان شانکار راجا موزیسین مشهور اهل هندوستان در ماه فبروری اعلام کرد که مسلمان شده است. او در مورد مقایسه ادیان در مورد اسلام اظهار کرد که سریعترین رشد را در میان ادیان توحیدی دارد.

۵- فرانسوآ براکی (François Bracci) مربی فوتبال فرانسوی (اپریل ۲۰۱۴)

فرانسوآ براکی

بر اساس گزارش رسانه‌های الجزایر، فرانسوا براکی که از سال ۲۰۰۳ میلادی مربی‌گری تیم‌هایی در کشورهای اسلامی مراکش، تونس و الجزایر را بر عهده دارد، طی این سال‌ها با مسلمانان از نزدیک آشنا شده و پس از مطالعات فراوان درباره تعالیم اسلامی، دین اسلام را انتخاب کرده است.

۶- مونیکا (Monica) هنرپیشه هندی (می ۲۰۱۴)

Monica Indian actress Islam

هنرپیشه‌ی جوان و مشهور سینمای هند مونیکا (Monica) در یک نشست رسانه‌ای رسماً اعلام کرد که صنعت فیلم را ترک گفته و به اسلام گرویده است.

مونیکا در مصاحبه‌ای با نشریه مسلم میرور (Muslim Mirror) گفته: “اسلام را بخاطر پول یا کدام داستان عاشقی انتخاب نکرده‌ام” چنین شخصی نیستم! اصول اسلامی را پسندیدم و مسلمان شدم.”

مونیکا بعد از مسلمان شدن نام «ام جی رحیمه» (MG Rahima) را برای خود برگزید.

۷- علاقه‌مندان جام جهانی فوتبال (World Cup Fans) از سراسر جهان (جولای ۲۰۱۴)

World Cup Islam

ده‌ها تن از علاقه‌مندان فوتبال از سراسر جهان که در مسابقات جام جهانی (برزیل) حضور پیدا کرده بودند، با مواجه شدن با تیم دعوت‌گران اسلامی به اسلام مشرف شدند.

۸- تیم فوتبال کامرون (Cameroonian Football) اعضای مکمل تیم (سپتامبر ۲۰۱۴)

Cameroon Football Team Reverted to Islam

در مجموع ۲۳ عضو تیم کامرون، که اکثراً در دهه‌­ی بیست از عمر قرار دارند، در خلال برنامه‌­ای که از سوی دانشگاه برای کمک به جوانان فقیر و بی‌سرپرست در کامرون راه‌­اندازی شده بود، به اتفاق، از مسیحیت به دین اسلام گرویدند. اعضای این تیم، بعد از دو ماه اقامت در دبی به منظور انجام تمرینات مربوطه، در محل دفتر امورخدمات خیریه در دبی، با اظهار کلمه شهادتین، اسلام آوردن خود را علنی ساختند.

بیشتر بخوانید…

۹- ماکسنس باتی (Maxence Buttey) سیاستمدار راست‌گرای فرانسوی (اکتوبر ۲۰۱۴)

Maxence Buttey Islam

ماکسنس باتی سیاست‌مدار فرانسوی و عضو حزب راست‌گرا و افراطی «مارین لو پن» با ارسال یک پیام ویدیویی به مقامات «حزب ضد مهاجرت» که در آن قرآن را ستوده، آنها را به دین اسلام دعوت کرده است.

این عمل ماکسنس باتی اعضای حزب مارین لو پن و حزب ضد مهاجرت را به حدی شوکه ساخت که عضویت باتی را در این حزب به حالت تعلیق اعلام کردند.

سیاست‌مدار ۲۲ ساله فرانسوی در مورد گرویدنش به اسلام گفت: “من بعد از واقعه‌ی یازدهم سپتامبر با دین اسلام آشنا شدم و گزارش‌های مختلف در این مورد (۱۱ سپتامبر) همیشه برایم مشکوک و سوال برانگیز بود. در اوایل سال جاری، هنگام مبارزات انتخاباتی‌ام با یکی از امامان محلی ملاقات کردم و بعد از دیدارها و گفتگوهای طولانی با او، دین اسلام را برگزیدم.”

منبع: آن اسلام

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات