کمپین خودروی نو نخرید جواب داد

کمپین خودروی نو نخرید جواب داد

 برخی شرکت‌های قطعه‌ساز عنوان کرده‌اند که دیگر حاضر به ارائه قطعات به  شرکت ایران خودرو نیستند که در این صورت احتمال توقف تولید برخی محصولات ایران خودرو وجود خواهد داشت.

به همین منظور سخنگوی دولت و وزیر صنعت برای جلوگیری از ورشکستگی ایران خودرو دویست میلیارد کمک به این شرکت را تصویب و قول دادند ۱۴۰ هزار میلیارد تومان از منابع مالی بانک‌ها به خرید محصولات صنعتی و خودرو تخصیص یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی که امروز به همراه محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت به ایران خودرو رفته بود، از توافق با وزیر صنعت برای اختصاص 200 میلیارد تومان از یارانه تولید به خودروسازان خبر داد.

در این مراسم که برای پوشش خبری آن تنها از خبرگزاری جمهوری اسلامی و صدا و سیما دعوت شده بود، طبق اعلام ایرنا نوبخت گفته است: بر اساس توافقنامه ای که امروز با وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید، مقرر شد تا 200 میلیارد تومان از یارانه تولید در اختیار خودروسازان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در واقع این منابع در اختیار وزارت صنعت قرار می‌گیرد تا در مهرماه امسال به خودروسازان پرداخت شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور افزود: همچنین با هدف حمایت از تولیدات داخلی 140 هزار میلیارد تومان از منابع مالی بانکها به خرید محصولات صنعتی و خودرو اختصاص خواهد یافت، این در حالی است که میزان تسهیلات بانکی امسال 700 هزار میلیارد تومان است که مقرر شده 20 درصد این منابع برای خرید محصولات داخلی اختصاص یابد.

نوبخت در حالی امروز از اختصاص یارانه 200 میلیارد تومانی به خودروسازان خبر داده که هفته پیش گفته بود 200 میلیارد تومان یارانه به تولید اختصاص خواهد یافت. از صحبت هفته گذشته نوبخت اینطور برداشت می‌شد که این مبلغ قرار است حداقل به چند بخش از تولید اختصاص یابد، نه اینکه فقط نصیب خودروسازان شود.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات